از الگوریتم های گوگل بیشتربدانید

الگوریتم های گوگل برای سئو



سال ۹۸ زمانی که گوگل قدم درنیای وب گذاشت ضرورت الگوریتم ها حس نمی شد وگستردگی کاربران به اندازه امروز نبود. بعضی از وبمستران سعی کردند با استفاده از نقاط ضعف گوگل در آن زمان خود را به جایگاهای برتر در رتبه بندی گوگل برسانند و در موارد بسیاری موفق هم شدند.

بنابراین به مرور زمان گوگل خود را به روز کرده وتوانست با استفاده از الگوریتم های خود جستجو ها راسریعتر ودقیق تر کند.درواقع هدف الگوریتم ها رضایت کاربران ازنتایج جستجو وهمچنین مقابله با وبمسترانی است که سعی دارندبا روش های مختلفی نتایج را دست کاری کنند.

الگوریتم پاندا چیست؟

از سال ۲۰۱۱ که این الگوریتم مطرح شدحدود ۱۱درصد از سایت ها توسط این الگوریتم جریمه های سنگینی شدند . پاندا برای جلوگیری از محتوای ضعیف وبی کیفیت مثل یک کونگفوکار عمل می کند و وبمسترانی که فقط به دنبال کسب جایگاهند نه رضایت مشتری را شناسایی کرده وآنها را جریمه می کند.

  • طراحی نامناسب ،تبلیغات آزار دهنده ،مزرعه محتوا ومحتوای بی کیفیت موجب جریمه پاندا میشود.
  • برای رفع جریمه گوگل چاره ای جز حذف مطالب بی کیفیت وجایگزین کردن مطالب باکیفیت نداریم.
  •  برای در امان بودن از  جریمه های احتمالی توسط این الگوریتم سعی میکنیم از قرادادن محتوای کم کیفیت ویا ضعیف درسایت جلوگیری کنیم.
الگوریتم پاندا چیست؟

گوگل هرگز اطلاع دقیقی ازاینکه توسط کدام الگوریتم جریمه شدید دراختیارتان نمی گذارد. بنابراین اگر درنتایج جستجوها دچار افت شدید جایگاه شدید بدانید که با جریمه گوگل مواجه شدید.

الگوریتم پنگوئن و خداحافظی با بک لینک های مخرب

این اگوریتم در سال ۲۰۱۲ رو نمایی شد وتا کنون چندین به روزرسانی از ان در  هسته ی اصلی گوگل قرارگرفته است.

پنگوین دقیقا چه کار می کند؟

  • با معرفی الگوریتم پنگوئن دیگر تعداد لینک های موجود در سایت ملاکی برای ارزشمندی انها نیست.
  • این الگوریتم تابه حال ۶بار به روز رسانی شده وتقریبا جزو هسته اصلی گوگل محسوب می شود.
  • برای پنگوئن نسبت لینک های خوب به نسب لینک های مخرب واسپم باید در تعادل باشد.
  • اگر فکر میکنید برای گرفتن جایگاه باید از ۳درصد کلمات کلیدی استفاده کنید باید منتظر پنگوئن باشید.
الگوریتم پنگوئن چیست

در واقع این الگوریتم برای جلوگیری از لینک های غیر طبیعی و مخرب طراحی شده ونسبت به لینک سازی های غیر طبیعی حساسیت ویژه ای دارد.توصیه میشود برای در امان ماندن از جریمه این الگوریتم نسبت به ایجاد بک لینک های غیر طبیعی خودداری کنید و همیشه تعادل درلینک سازی را رعایت کنید.

الگوریتم مرغ مگس خوار وتاثیر آن در بهتر شدن نتایج جستجو

اگر در نتایج جستجوی خود به هدفی که میخواستید رسیدید مدیون مرغ مگس خوارهستید.الگوریتم مرغ مگس خوار به دنبال ارتباط معنایی عبارت جستجو شده توسط کاربر وهمچنین مطالب منتشر شده در صفحات وب است.

با استفاده از این الگوریتم جستجوها دقیق تر وسریع تر انجام میشوند.

  • الگوریتم مرغ مگس خوار اولین گام گوگل برای درک معنا ومفهوم عبارت جستجو شده بود.
  • این الکوریتم ارتباط موضوعی میان صفحات اینترنتی وموضوعات رادرک میکند.
  • جستجوی معنایی یا همان semantic search حاصل شیرین عملکرد الگوریتم مرغ مگس خواراست.
  • استفاده از عبارات توصیفی و نشانه گذاری درک مفاهیم رابرای مرغ مگس خوار ممکن می کند.

هدف گوگل جذب رضایت کاربران از نتایج جستجوهاست بنابراین اگر کمی درنتایج دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که نتایج بسیار دقیق تر وارتباط معنایی بیشتری با عبارت جستجو شده دارند.در واقع تشخیص اینکه کاربران دقیقا به دنبال جه مفهومی هستند از برکات الگوریتم مرغ مگس خواراست.

الگوریتم کبوتر وبهبود سئوی محلی

این الگوریتم برای نشان دادن نتایج براساس نزدیک ترین ومناسب ترین محل یا منطقه به کاربران طراحی شده است.مثلا نمایش نزدیک ترین رستوران به شما براساس لوکیشن جستجو شده از وظایف الگوریتم کبوتر است.

  • مشخص ترین تاثیر این الگوریتم سئوی لوکال یا همان سئوی محلی است.
  • مفهوم جستجوی محلی یا همان سئوی محلی برای گوگل بسیار اهمیت دارد.
  • نتیجه این الگوریتم شخصی سازی جستجوها وکمک به کسب وکارهای محلی بود.
  • ثبت سایت واطلاعات تماس در نقشه گوگل وهمچنین استفاده از  زبان نشانه گذاری برای  بهتردیده شدن خوشایند الگوریتم کبوتر است.
اگوریتم کبوتر وسئوی محلی

اگر درحال فعالیت دریک کسب وکار محلی هستیدوهمچنین میخواهید در نتایج جستجوی محلی بهتر دیده شوید توصیه میکنم اطلاعات تماس خود را همین امروز در گوگل ثبت کنید.

الگوریتم رنک برین و کاربرد هوش مصنوعی در بهبود نتایج

رنک برین توسط هوش مصنوعی به کاربران کمک می کند تا نتایج دقیق تری از جستجوی خود رامشاهده کنند.

  • مفهوم کلیدی جایگزین کلمه کلیدی شد از زمانی که رنک برین وارد الگوریتم های گوگل شد.
  • تمرکز این الگوریتم بر درک مفهوم جستجوی کاربران ورفتار آنها هنگام جستجو است.
  • رنک برین بر نحوه نمایش نتایج جستجوی کاربران اثرگذاشته است.
  • سرعت وکیفیت نمایش محتوای سایت،رعایت اصول نگارشی ، نرخ کلیک ومدت زمان حضور در سایت اطلاعاتی هستند که رنک برین به آنها توجه می کند.

درواقع رنک برین مکمل الگوریتم مرغ مگس خوار است که در بهتر شدن نتایج تاثیر فوق العاده ای دارد.برای درک این این مثال می توان نتایجی را که گوگل در جستجوی کلمه “شیر” نشان میدهد را مشاهده کنید نتیجه این جستجو برای افراد مختلف وبادستگاهای مختلف می تواند متفاوت باشد.

رنک برین و هوش مصنوعی

اینکه گوگل چگونه تشخیص می دهد منظور از کلمه “شیر” همان “شیر جنگل” است یا “شیر نوشیدنی “بر عهده این الگوریتم است.

گوگل دنس: وقتی گوگل به ساز شما میرقصد

این اگوریتم فرصتی است که گوگل در اختیار وب سایت ها قرار داده تا بتوانند خودی نشان دهند. در واقع گوگل دنس با قرار دادن شما در جایگاه بهتر به شما این فرصت را میدهد که در یک بازه زمانی کوتاه خود را نشان داده و کاربران را جذب محتوای سایت خود کنید.

گوگل دنس و افزایش ناگهانی رتبه
  • نوسانات ناگهانی رتبه ها و جایگاه ها نتیجه فعالیت های الگوریتم رقص گوگل است.
  • زمان دقیق ومدت اجرا بر روی سایت شما مشخص نیست.
  • هدف اصلی الگوریتم رقص گوگل ارائه فرصت یکسان به همه وب سایتها برای جلب رضایت کاربران است.
  • جایگاه نهایی شما پس از اعمال این الگوریتم ،بستگی به رفتار ومیزان رضایت کاربران دارد.

الگوریتم تازگی محتوا م نقش آن در رتبه بندی گوگل چیست؟

محتوای شما مثل یک گل نیاز به مراقبت دارد. محتوا نباید به حال خود رها شود وهراز گاهی باید نکاتی به آن اضافه کنید تا به گوگل نشان دهید که محتوای شما به روز است.

  • تاریخ انتشار و به روز بودن محتوا معیارکلیدی در تعیین جایگاه سایت ها است.
  • گوگل نشانه های  به روز بودن سایت را ازکاربران دریافت می کند.
  • بروزرسانی صفحات با ارزش ، به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی وعدم حذف تاریخ محتوا برای گوگل مهم است.
  • زمان حضور کاربران درسایت و تقویت محتوا توسط لینک سازی های خارجی می تواند به تازگی محتوای سایت کمک فراوانی کند.

الگوریتم موبایل فرست ایندکس چییست؟

ملاک برسی گوگل نسخه موبایل شماست.به طور قطع ان چیزی که سایت شما را متمایز می کند تفاوت نسخه موبایل شما با سایر رقبا خوهدبود. بنابراین وبمستران تلاش می کنند محتوای نسخه موبایل  برای کاربران جذاب باشد.

نسخه موبایل خود را جدی بگیرید
  • درسال ۲۰۱۶ بیش از ۵۵درصد جستجو ها در اینترنت از طریق موبایل انجام میشد.
  • اولویت رتبه دهی در سایت ابتدا نسخه موبایل وبعد نسخه دسکتاپ مورد توجه قرار می گیرد.
  • نوع وب سایت شما(ریسپانسیو، داینایمک سروینگ) در ارزیابی سایت شما موثر است.
  • در امادگی برای موبایل فرست به محتوا،ساختار کدنویسی ها، فوتر وسایدبار وطراحی ریسپانسیو در وب سایت توجه کنید.

ورد پرس ذاتا ریسپانسیو است. بنبراین دراین گزینه ورد پرس بهترین گزینه است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت شماره تماس

شماره تماس خود رابه صورت کامل وارد نمایید

مثال 0912000000

WhatsApp chat